19 sie 2013

Chińska Gąska


Czasem najbliższy rzeźnik zaskakuje mnie produktami z gęsi lub kaczki, tym razem skusiłam się na skrzydełka, miały być na grilla ale ostatecznie kręcił się na ruszcie w piekarniku. 

Chińska Gąska

 

Składniki:
4 sztuki skrzydełek z gęsi

Marynata :
2 łyżeczki oleju sezamowego
2 łyżki sosu sojowy ciemnego
50 ml octu ryżowego ciemnego

Przybranie :
1/2 małej kapusty pekińskiej
1 garść wodorostów photai nitki
2 pęczki szczypiorku
1 mała marchewka
3 cm imbir świeżego
2 łyżki olej sezamowego
3 łyżki sos sojowego jasnego
3 łyżki octu ryżowego ciemnego


Skrzydełka myjemy i osuszamy, wkładamy do płaskiego naczynia, zalewamy składnikami marynaty i dokładnie mieszamy. Zostawiamy pod przykryciem na całą noc. Piekarnik rozgrzewamy do 200 C, skrzydełka układamy na kratce lub nabijamy na obrotowy ruszt, pod spotem układamy blachę wyłożoną papierem na spływający tłuszcz. Pieczemy do zrumienienia około 15 minut.

Wodorosty zalewamy wrzątkiem w małym garnczku, gotujemy 5 minut do zmięknięcia. Kapustę drobno szatkujemy, przekładamy do miski, dodajemy pocięty drobno szczypiorek. Obieramy imbir oraz marchewkę i kroimy w malutką kostkę dodajemy do kapusty. Wodorosty odcedzamy i tniemy na mniejsze odcinki, dodajemy do reszty składników, zalewamy olejem octem i sosem sojowym. Dokładnie mieszamy.

Skrzydełka podajemy wraz z przybraniem np. do ryżu lub pure z ziemniaków z odrobiną wasabi.

2 komentarze:

  1. A tym puree z wasabi to mnie zaintrygowalas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat nie ma go na zdjęciu :D Ale ugotowałam młode ziemniaczki w łupinach obrałam i zagniotłam z odrobiną masła i łyżeczką wasabi w proszku :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...