30 paź 2015

Przepyszna Czekolada w Belgii




Do Belgi dotarliśmy w nocy, na liście oczywiście piwo i czekolada. Mi marzyło się ciemne piwo zagryzane wyjątkową białą czekoladą, albo bardzo gorzka czekolada i lekkie piwo. Jakimś cudem wykrzesaliśmy siły by zwiedzić miasto nocą, wyglądało przepięknie, choć troszkę zmokliśmy od gęstej mżawki.


Naprzeciwko zamku znalazłam przepiękne mieszkanie, niestety z piwem gorzej ponieważ w poniedziałek wiele sklepów z alkoholem i barów było jeszcze zamkniętych.
Przemykając miedzy wspaniałymi zabytkami, upatrzyliśmy sobie zabytkową czekoladziarnię. Ze smakowita wystawą.



W środku pracownia widoczna przez podłogę, gdzie litry czekolady mieszały się niczym płynne złoto w kadziach.


Nad wszystkim czuwał symbol tego miasta czyli smok który odbijał się tuż nad blatem ze zdobionej wierzy .


A to moja pamiątka.. piękna foremka do czekoladek. Nie było na niej ceny, ale moim łamanym językiem dopytałam, czy są na sprzedaż. Gdzieś z pracowni dobiegło że kilka euro. Więc oczy mi się zaświeciły, i z pitną czekoladą w ręku, przez pół godziny co najmniej nie schodził mi uśmiech z twarzy. To że była tam używana, chyba jeszcze bardziej podkręciło mi endorfiny Emotikon grin Teraz tylko dobra kuwertura kupiona w Sekrety Czekolady i do dzieła Emotikon smile

Chcecie dowiedzieć się jak używać takich foremek , zapraszam to starego wpisu tutaj

6 komentarzy:

  1. O, Gandawa, miasto intrygujących trunków pokroju Delirium Tremens i raj dla wegetarian :)

    Kilka euro za poliwęglanową foremkę to bardzo fajna oferta. Świetne są, tylko jeśli chodzi o temperowanie wybaczają dużo mniej niż silikonki ;-) Trzeba też uważać, żeby ich nie porysować.

    Co do czekolady w Belgii to niezmiennie polecam Pierre'a Marcoliniego. Butiki są w Brukseli, Brugii, Antwerpii i Knokke. Ceny są zabójcze, ale to jest chyba jedyny czekoladnik, który jest doskonały i w tabliczkach i w pralinkach. Koszt wizyty można potraktować w kategorii biletu na wystawę dzieł sztuki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miasto bardzo ładne. Zdjęcia również. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przyjemny blog i bardzo ładne zdjęcia. Liczę na odrodzenie i nowe wpisy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...